i-Size למתחילים
i-Size למתחילים
ביולי 2013, נכנסו לתוקפם כללי ה- i-Sizeהחדשים עבור מושבי בטיחות ברכב, המציבים דרישות מחמירות על משך הזמן שבו ילדים צריכים לנסוע עם הפנים לאחור, כנגד כיוון הנסיעה. התקנות החדשות זכו לשם r 129 (i-size), ובסופו של דבר יחליפו את תקנות ה-ECE R 44 04
ישיבה ברכב עם הפנים לאחור עד גיל 15 חודשים
תקנות הבטיחות החדשות i-Size דורשות כי היצרנים בתחום יחוייבו לייצר מושבי בטיחות לרכב שאפשר להתקינם כך שפני התינוק יופנו לאחור כנגד כיוון הנסיעה עד גיל 15 חודשים לפחות. אם לפני התקנות החדשות, לא היה מספיק מלאי של מושבי בטיחות המאפשרים ישיבה עם הפנים לאחור עד גיל 15 חודשים, אזיי שכיום היצרנים חייבים להציע מושבים גדולים יותר המתאימים לדרישות הבטיחות החדשות.
ב BeSafe מובילים כבר למעלה מ- 25 שנה את האג’נדה של ישיבה הפוך לכיוון הנסיעה ומובילים את התפישה הזו בעולם. אנו מברכים על התקנות ושואפים להרחיב את משך הישיבה הפוך לכיוון הנסיעה עוד ועוד.
דרישות עבור התקנת ISOfix
במסגרת התקנות החדשות מושם דגש גדול על התקנת מושבי בטיחות לרכב עם ISOfix, וכן כדי על הפחתת התקנה שגויה ושימוש לא ראוי במושבי הבטיחות. התקנות החדשות כוללות גם דרישות מעודכנות מיצרני הרכב עצמם, כאשר החל משנת 2013, חלה חובה שבכל המכוניות החדשות יותקן ISOfix.
תיוג רכבי ה- I-Size
החל מיולי 2013 יצרני הרכב יכולים להתחיל לתייג את הרכבים עם הלוגו i-Size. המושבים ברכב יהיו מצוידים בעוגני ISOfix, וכל מושב בטיחות לרכב המאושר ל- I-sizeניתן לשימוש בכל הרכבים המתוייגים עם לוגו i-size. רצפת הרכב שמול מושב הבטיחות של רכב I-Size תמיד תהיה חזקה מספיק כדי לעמוד בפני כוחות הרגלית התומכת, גם כאשר יש תא אחסון מתחת.
דרישות גובה
בתקן הבטיחות הקודם, ECE r 44 04 , לא היתה קיימת דרישה למימדיו של הילד. בתקנות ה-i-Size, לעומת זאת, ניתן דגש רב על מד הגובה של הילד, כמו גם על גובה ורוחב הכתף המינימלי וכן רוחב הירך. כמו כן נלקחו בחשבון המרחק בין ראש הילד לתקרת הרכב וכן את המשקל המקסימלי לילד היושב במושב.
דרישות להגנה מפני פגיעות צד
למרות שארגוני הצרכנים בדקו מושבי בטיחות לרכב גם עבור הגנה מפני פגיעות צד במשך שנים רבות, התקן הישן, ECE r 44 04 , לא חייב מנגנונים שכאלה. בתקנות ה-i-Size כן כלולים מספר קריטריונים להגנה מפני פגיעות צד, כלומר, כל מושבי הבטיחות לרכב בתקן I-Size נבדקו ואושרו להגנה מפני פגיעות אלה, ומושבי בטיחות שאינם כוללים את מנגנון ההגנה הזה – צפויים להיעלם מהשוק עם יציאתו מהתוקף של תקן ה-EE r 44 04.
צמצום התקנה לא נכונה
שלב 1 בתקן ה- i-Sizeמגדיר מספר דרישות להפחתת התקנה לא נאותה ושימוש לא הולם במושב הבטיחות לרכב, במטרה למנוע נזקים בלתי הפיכים ולמקסם את הבטיחות